MISJA

PROM Kultury Saska Kępa – więcej dobrego życia!

Dzięki nam:

  1. Lepiej rozumiesz kulturę i sztukę – dowiesz się, dlaczego Tuszyńska napisała książkę o jamniku, a twoje dziecko nauczy się jak odróżnić skrzypce od altówki.
  2. Doświadczasz kultury – możesz uczestniczyć w ponad 500 wydarzeniach rocznie: koncertach, spotkaniach, wystawach i spektaklach – jesteś na bieżąco z premierami filmowymi, wiesz, co się dzieje w polskim jazzie, możesz obejrzeć wernisaż uznanych artystów.
  3. Wzmacniasz relacje – poznajesz sąsiadów podczas świątecznego kiermaszu, a po pierwszej takiej wizycie chętnie wracasz.
  4. Odpoczywasz i relaksujesz się – słuchając muzyki lub opowieści, jak nieturystycznie podróżować  jachtostopem, a w lecie kulturalnie dachując w kinie pod chmurką.

STRATEGIA

Strategia PROMu Kultury wynika z naszej misji i wizji, określa sposoby osiągniecia postawionych celów. Charakteryzuje się systematycznością realizowanego programu, ale jest również elastyczna, co okazało się niezbędne w związku z nadejściem pandemii w marcu 2020 roku.

Cele strategiczne, bazujące na misji i wizji dotyczących działalności i rozwoju naszej instytucji, sprowadzają się do następujących działań:

  1. Dbałość o wysoki poziom merytoryczny poprzez pozyskiwanie do współpracy artystów o uznanej pozycji zawodowej i szczególnych osiągnięciach artystycznych
  2. Otwartość na współpracę z obiecującymi młodymi twórcami, by mogli dać się poznać szerokiej publiczności, w tym z lokalnymi artystami
  3. Różnorodność form oferowanego kontaktu z kulturą (koncerty, spektakle, seanse filmowe, spotkania z twórcami) oraz interdyscyplinarny charakter instytucji, w której reprezentowanych jest wiele dziedzin artystycznych: muzyka, teatr, film, sztuki wizualne, literatura
  4. Angażowanie w aktywność kulturalną różnych grup wiekowych (od zajęć skierowanych dla dzieci w przedszkolnym i wczesnoszkolnym, przez wydarzenia gromadzące młodą publikę, po występy artystów cenionych przez seniorów)
  5. Dostosowanie form komunikacji i promocji do różnych grup wiekowych i społecznych, opierając się na materiałach drukowanych obecnych w przestrzeni publicznej, jak i na treściach internetowych
  6. Dostępność cyfrowa repertuaru zapoczątkowana w okresach obostrzeń w dostępie do wydarzeń stacjonarnych, a także formuła hybrydowa zakładająca wybór między uczestnictwem w wydarzeniach na miejscu lub za pośrednictwem internetu
  7. Polityka cenowa umożliwiająca szerokie uczestnictwo w kulturze, w tym wiele wydarzeń nieodpłatnych
  8. Infrastruktura budynku zapewniająca dostępność osobom z niepełnosprawnościami
  9. Przyjazna dla odbiorców i atrakcyjna dla artystów architektura miejsca, w którym utrzymywany jest wysokim standard wyposażenia oraz należyty stanu budynku
  10. Dogodne godziny i czas funkcjonowania instytucji
  11. Dobór zespołu pracowników według klucza wysokich kompetencji, zaangażowania oraz kreatywności, dodatkowo wzmacnianych poprzez szereg regularnych szkoleń zawodowych